Zagubiony bagaż

W przypadku, gdy pasażer po przylocie nie może odnaleźć bagażu, powinien udać się do Biura Bagażu Zaginionego – Lost&Found, znajdującego się na terenie hali przylotów, w celu założenia sprawy bagażowej.

Pasażer zobowiązany jest dokładnie opisać swój bagaż na podstawie tablicy z kodami IATA, podać swoje dane personalne oraz okazać kartę pokładową z odcinkiem przywieszki bagażowej. Osoba z punktu informacji (Agent Obsługi Naziemnej) wprowadza uzyskane dane do systemu śledzenia bagaży Worldtracer Baggage Tracing (aktywne poszukiwanie bagażu w tym systemie trwa do 35 dni), lub wpisuje je ręcznie na odpowiednim formularzu. Po założeniu sprawy pasażer otrzymuje raport Property Irregularity Report (PIR) wraz numerem sprawy i adresem strony internetowej WorldTracer.aero (w przypadku linii Ryanair), pod którym można uzyskać informacje o zaginionym bagażu.

Jeśli podróżny leciał liniami LOT lub Ryanair, to w momencie, kiedy bagaż się odnajduje i dociera na lotnisko, agent dzwoni do właściciela, by umówić się na dowóz bagażu pod adres podany w sprawie. Pasażerowie rejsów czarterowych muszą swój bagaż zagubiony odebrać osobiście w Porcie Lotniczym Bydgoszcz.

Nie znalazłeś informacji, których szukasz?

Zapraszamy do kontaktu z infolinią lotniskową pod numerem +48 52 365 47 00

Poznaj
nasze lotnisko

Historia

Ważne: Strona wykorzystuje pliki cookies. OK