Koronawirus – ważne informacje dla Pasażerów

Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju i za granicą oraz trwające wstrzymanie ruchu lotniczego, publikujemy informacje, które pomogą Pasażerom posiadającym bilety na zawieszone loty. Treść została przygotowana w oparciu o najczęstsze pytania padające ze strony Pasażerów. Korzystaliśmy z informacji udostępnionych przez przewoźników. Zastrzegamy, że uregulowania te mogą ulec zmianie, dlatego ostatecznie wszystkie sytuacje rozpatrywane są bezpośrednio przez przewoźników.

Zachęcamy do zapoznawania się z aktualnymi komunikatami Portu Lotniczego Bydgoszcz.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu poprzez:

Polskie Linie Lotnicze LOT

    • jeśli kupiłeś bilet przed 31 marca 2020 r.;
    • masz bilet na lot w terminach pomiędzy 12 marca a 24 kwietnia 2020 r., przy czym liczy się data powrotu;
    • jesteś pasażerem indywidualnym (rezerwacja grupowa* zachodzi w przypadku liczby pasażerów przekraczającej 9 osób).
    • UWAGA – po zmianie rezerwacji Twoja podróż musi zostać zrealizowana do 31 grudnia 2020 r., a trasa i taryfa muszą pokrywać się z tymi, które zostały wybrane w pierwotnej rezerwacji. Bezpłatna zmiana może być dokonana jeden raz oraz przed rozpoczęciem podróży.
    • * W przypadku rezerwacji grupowych wszystkich zmian dokonuje organizator wyjazdu, który kontaktuje się z opiekunem ze strony PLL LOT. Pasażerowie z rezerwacji grupowej powinni kontaktować się bezpośrednio z biurem podróży, za pośrednictwem którego dokonywana została rezerwacja.
    • Szczegółowych informacji udziela LOT Contact Center. Zmiany terminów rezerwacji pasażerowie mogą dokonać poprzez LOT Contact Center, biura PLL LOT na lotniskach oraz Facebook (Messenger), o ile jest dostępna ta sama taryfa.
    • W takim przypadku pasażerowi przysługuje prawo do pełnego zwrotu za niewykorzystane odcinki na bilecie. Procedura zwrotu odbywa się poprzez kontakt z punktem sprzedaży, w którym został zakupiony bilet (jeśli internetowo lub przez LOT Contact Center, możesz skorzystać z formularza). Formularz zmiany rezerwacji
    • Aktualne informacje dotyczące statusu Twojego lotu znajdziesz na stronie PLL LOT. Status mojego lotu

Lufthansa

    • W takim przypadku Lufthansa automatycznie zawiesza rezerwacje, o czym informuje pasażerów. Lufthansa zachęca do korzystania z systemu zarządzania połączeniami online. Zarządzaj rezerwacjami online
    • jeśli masz bilet kupiony przed lub w dniu 5 marca 2020 r.;
    • masz rezerwację na lot w terminie do 30 kwietnia 2020 r.
    • W takim wypadku możesz bezpłatnie zmienić termin rezerwacji lotu, przy czym Twoja podróż musi odbyć się nie później niż do 31 grudnia 2020 r.
    • Jeśli dokonałeś rezerwacji do 12 marca 2020 r. (włącznie) na termin lotu do 30 kwietnia 2020 r., możesz odwołać rezerwację bez ponownej rezerwacji nowego terminu. Na decyzję o terminie masz czas do 1 czerwca 2020 r. Twoja podróż musi odbyć się do 31 grudnia 2020 r. W celu realizacji takiej rozwiązania należy skontaktować się z Centrum Obsługi.
    • Aktualne informacje dotyczące statusu Twojego lotu znajdziesz na stronie Lufthansy. Status mojego lotu
    • online Pomoc i kontakt
    • telefonicznie (TYLKO JEŚLI TWÓJ ODLOT JEST PLANOWANY NA NAJBLIŻSZE 72 GODZINY): (+48) 22 512 39 17

Ryanair

    • Jeśli masz bilet na lot w terminie pomiędzy 13 a 31 marca 2020 r. możesz bezpłatnie zmienić rezerwację. Jednak różnica w cenie biletu leży po Twojej stronie..
    • W sytuacji, gdy lot zostanie odwołany, pasażer może zmienić rezerwację lub uzyskać zwrot kosztów.
    • Aktualna lista ograniczeń lotów wprowadzonych w niektórych krajach. Lista
    • Informacje na temat zakłóceń lotów w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Informacje
    • Zaloguj się na swoje konto myRyanair. Konto myRyanair
    • Przejdź do zakładki „Moje rezerwacje”.
    • Sprawdź status swojego lotu.
    • Jeśli lot został odwołany, nad Twoją rezerwacją pojawi się komunikat.
    • Należy zalogować się na swoje konto myRyanair oraz postępować zgodnie z krokami.
    • Jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail lub SMS od przewoźnika o anulowaniu lotu, Twój lot odbędzie się bez zmian.
    • Zwroty realizowane są natychmiast, bezpłatnej zmiany terminu lotu można dokonać maksymalnie na 90 dni od pierwotnej daty podróży.
    • Centrum pomocy online Centrum pomocy
    • telefonicznie: (+48) 703 403 363

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

    • Jeśli masz bilet na lot w terminie pomiędzy 13 a 31 marca 2020 r., możesz bezpłatnie zmienić rezerwację. Jednak różnica w cenie biletu leży po Twojej stronie.
    • Przebukować się oraz złożyć wniosek o zwrot kosztów za bilet można poprzez platformę myRyanair lub refundclaims.ryanair.com.
    • Obecnie wiele osób stara się złożyć wnioski o zwrot kosztów lub przebukować lot. Wpływa to na duże obciążenie strony oraz jej działanie (komunikat o błędnym lub nie istniejącym numerze rezerwacji, zawieszanie się strony etc.). W takim przypadku należy odczekać chwilę i spróbować połączyć się ponownie w innym czasie.
    • Zwroty realizowane są natychmiast po zweryfikowaniu wniosku przez przewoźnika. Ze względu na dużą liczbę wniosków weryfikacja może potrwać nieco dłużej niż zwykle.
    • Na chwilę obecną nie wiadomo, kiedy zostaną wznowione połączenia lotnicze, zakaz ruchu lotniczego na terytorium Polski został przedłużony do 11 kwietnia br.
    • W takim przypadku można przebukować bilet ponownie lub złożyć wniosek o zwrot kosztów biletu.
    • Osoby, które miały kontakt z osobą zarażoną oraz współdomownicy osób mających kontakt z taką osobą również muszą odbyć 14-dniową kwarantannę.
    • Nie, kwarantanna jest obowiązkowa dla każdej osoby powracającej z terenów występowania koronawirusa COVID-19, podczas kwarantanny nie można spotykać się z innymi osobami, opuszczać mieszkania oraz narażać innych na ryzyko zarażenia.
    • Nie ma jednoznacznych przepisów regulujących takie sytuacje, każde lotnisko posiada wewnętrzne procedury, do których należy się stosować. W przypadku pytań należy się kontaktować z docelowym lotniskiem.

Poznaj
nasze lotnisko

Historia