Koronawirus – ważne informacje dla Pasażerów

Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju i za granicą oraz trwające wstrzymanie ruchu lotniczego, publikujemy informacje, które pomogą Pasażerom posiadającym bilety na zawieszone loty. Treść została przygotowana w oparciu o najczęstsze pytania padające ze strony Pasażerów. Korzystaliśmy z informacji udostępnionych przez przewoźników. Zastrzegamy, że uregulowania te mogą ulec zmianie, dlatego ostatecznie wszystkie sytuacje rozpatrywane są bezpośrednio przez przewoźników.

Zachęcamy do zapoznawania się z aktualnymi komunikatami Portu Lotniczego Bydgoszcz.

W razie pytań, zapraszamy do kontaktu poprzez:

Polskie Linie Lotnicze LOT

    • Jeśli posiadasz bilet na rejsy realizowane przez Polskie Linie Lotnicze LOT, odwołane z powodu zamkniętego ruchu lotniczego w Polsce, zakupione:
      - najpóźniej 13 marca 2020 roku na podróże w terminie od 15 marca do 28 marca 2020 roku,
      - najpóźniej 24 marca 2020 roku na podróże w terminie od 29 marca do 11 kwietnia 2020 roku, lub
      - najpóźniej 9 kwietnia 2020 roku na podróże w terminie od 12 kwietnia do 26 kwietnia 2020 roku
      skorzystaj z jednej z kilku możliwości elastycznej zmiany rezerwacji:
    • Zaplanuj swój wyjazd w innym terminie
    • Elastyczna zmiana trasy podróży
    • Wykorzystaj wartość biletu w postaci vouchera
    • Szczegółowe informacje na stronie przewoźnika Czytaj więcej
    • W takim przypadku pasażerowi przysługuje prawo do pełnego zwrotu za niewykorzystane odcinki na bilecie. Procedura zwrotu odbywa się poprzez kontakt z punktem sprzedaży, w którym został zakupiony bilet (jeśli internetowo lub przez LOT Contact Center, możesz skorzystać z formularza). Formularz zmiany rezerwacji
    • Aktualne informacje dotyczące statusu Twojego lotu znajdziesz na stronie PLL LOT. Status mojego lotu

Lufthansa

    • Posiadacze biletu na skasowany bądź wciąż planowany rejs linii Lufthansa mogą zatrzymać bilet bez wyznaczania nowej daty podróży. Rezerwacja zostanie wstępnie skasowana, ale bilet i wartość biletu pozostaną ważne i mogą być wykorzystane w dowolnym terminie do 30 kwietnia 2021. Istnieje także możliwość zmiany miejsca docelowego. Zmiana musi zostać dokonana do 31 sierpnia 2020.
    • Dodatkowo Lufthansa oferuje zniżkę w wysokości EUR 50 do każdego biletu, którego rezerwacja zostanie zmieniona na termin wylotu nie później niż 31 grudnia 2020.
    • Posiadacze biletu na skasowany bądź wciąż planowany rejs linii Lufthansa mogą zatrzymać bilet bez wyznaczania nowej daty podróży. Rezerwacja zostanie wstępnie skasowana, ale bilet i wartość biletu pozostaną ważne.
    • Dla wszystkich biletów zakupionych do 19 kwietnia 2020 włącznie oraz planowana data rozpoczęcie podróży nie później niż 30 kwietnia 2021:
      Bilet pozostaje ważny na nowy termin wylotu do 30 kwietnia 2021. Pozostaj także możliwość zmiany rezerwacji na inny cel podróży. Zmiana musi zostać dokonana do 31 sierpnia 2020.
    • Dla wszystkich rezerwacji dokonanych przed 19 kwietnia 2020, linie lotnicze Lufthansa Group rezygnują z opłaty za zmianę rezerwacji, oferując jednorazową darmową zmianę rezerwacji niezależnie od oryginalnych warunków taryfy. Darmowa zmiana rezerwacji może być dokonana na wszystkie loty zaplanowane przed 30 kwietnia 2021. Rezerwacja musi być zmieniona przed 31 sierpnia 2020. Gdy oryginalną taryfa nie jest dostępna, pasażer musi pokryć różnice taryfy, przy czym linia Lufthansa udziela zniżki o wartości do EUR 50 na wyloty zaplanowane przed 31 grudnia 2020.
    • Aktualne informacje dotyczące statusu Twojego lotu znajdziesz na stronie Lufthansy. Status mojego lotu
    • online Pomoc i kontakt
    • telefonicznie (TYLKO JEŚLI TWÓJ ODLOT JEST PLANOWANY NA NAJBLIŻSZE 72 GODZINY): (+48) 22 512 39 17

Ryanair

    • Jeśli masz bilet na lot w terminie pomiędzy 13 a 31 marca 2020 r. możesz bezpłatnie zmienić rezerwację. Jednak różnica w cenie biletu leży po Twojej stronie..
    • W sytuacji, gdy lot zostanie odwołany, pasażer może zmienić rezerwację lub uzyskać zwrot kosztów.
    • Aktualna lista ograniczeń lotów wprowadzonych w niektórych krajach. Lista
    • Informacje na temat zakłóceń lotów w związku z rozprzestrzenianiem się koronawirusa. Informacje
    • Zaloguj się na swoje konto myRyanair. Konto myRyanair
    • Przejdź do zakładki „Moje rezerwacje”.
    • Sprawdź status swojego lotu.
    • Jeśli lot został odwołany, nad Twoją rezerwacją pojawi się komunikat.
    • Należy zalogować się na swoje konto myRyanair oraz postępować zgodnie z krokami.
    • Jeśli nie otrzymałeś wiadomości e-mail lub SMS od przewoźnika o anulowaniu lotu, Twój lot odbędzie się bez zmian.
    • Zwroty realizowane są natychmiast, bezpłatnej zmiany terminu lotu można dokonać maksymalnie na 90 dni od pierwotnej daty podróży.
    • Centrum pomocy online Centrum pomocy
    • telefonicznie: (+48) 703 403 363

FAQ - Najczęściej zadawane pytania

    • Jeśli masz bilet na lot w terminie pomiędzy 13 a 31 marca 2020 r., możesz bezpłatnie zmienić rezerwację. Jednak różnica w cenie biletu leży po Twojej stronie.
    • Przebukować się oraz złożyć wniosek o zwrot kosztów za bilet można poprzez platformę myRyanair lub refundclaims.ryanair.com.
    • Obecnie wiele osób stara się złożyć wnioski o zwrot kosztów lub przebukować lot. Wpływa to na duże obciążenie strony oraz jej działanie (komunikat o błędnym lub nie istniejącym numerze rezerwacji, zawieszanie się strony etc.). W takim przypadku należy odczekać chwilę i spróbować połączyć się ponownie w innym czasie.
    • Zwroty realizowane są natychmiast po zweryfikowaniu wniosku przez przewoźnika. Ze względu na dużą liczbę wniosków weryfikacja może potrwać nieco dłużej niż zwykle.
    • Ze względu na pandemię COVID-19, Ryanair odwołuje wszystkie swoje loty z oraz do Portu Lotniczego Bydgoszcz S.A. w okresie od 01.04 do 30.04.2020r
    • W takim przypadku można przebukować bilet ponownie lub złożyć wniosek o zwrot kosztów biletu.
    • Osoby, które miały kontakt z osobą zarażoną oraz współdomownicy osób mających kontakt z taką osobą również muszą odbyć 14-dniową kwarantannę.
    • Osoby powracające zza granicy oraz współdomownicy/współlokatorzy takich osób, objętę są obowiązkową 14-dniową kwarantanną.
    • Nie, kwarantanna jest obowiązkowa dla każdej osoby powracającej z terenów występowania koronawirusa COVID-19, podczas kwarantanny nie można spotykać się z innymi osobami, opuszczać mieszkania oraz narażać innych na ryzyko zarażenia.
    • Nie ma jednoznacznych przepisów regulujących takie sytuacje, każde lotnisko posiada wewnętrzne procedury, do których należy się stosować. W przypadku pytań należy się kontaktować z docelowym lotniskiem.

Poznaj
nasze lotnisko

Historia